18 Mart 2007 Pazar

the sheltering sky

Orjinal adı THE SHELTERING SKY. Ama bizimkiler Çölde Çay olarak çevirmişler.Filmin kapağında şöyle yazıyo:Bir kadının tehlikeli ve erotik yolculuğu.bu nekadar hissedilio orası tartışılır keza ben pek tehlike hisedemedim.Bu film zamanında TIME dergisi tarafından İngiliz Edebiyatının en iyi 100 eseri aasında gösterilen Paul Bowles'in romanından uyarlanmış.Çölde çay filmine merakım biraz eskiye dayanmakla birlikte bukadar zamandır izlememiş olmam tamamen bu filmi aklımda büyütmüş olmamdan kaynaklanmaktadır.Tmm artık izleyebilirim dediğim andada izledim zaten.Yani dün akşam.Filmi teomanın şebnem ferahla yaptığı iki yabancı adlı şarkıda duymuşluğum var daha öncsini bilmem.lakin ozamanlar çokta sinemeya duyarlı bi yaratık diildim.sadece vizyonu takip ederdim hepsi bu.şarkıda şöyle der:yazdan kalma bir günden,yada çölde çay filminden benimde sahneler aklımda seninkilerden farklı ama artık kendini kandırma... diye devam eder.teomanın aklında kalan hangi sahnelerdir bilinmez ama benim aklımda kalan çölün gizemi ve görselliği o sarı turuncu rengin hakimiyeti ve araplara duyduğum meraktan başka bişi diildir.ve kadının kocasını kaybedişi hemde tifodan dolayı.ve oldukça uzun bi film.bunuda belirtmeliyim.madem en iyi roman seçilmiş izlenmesi gerekir diyip izlemenizi tavsiye ederim

Hiç yorum yok: