9 Mayıs 2007 Çarşamba

vay canına!!!!!!! bitti sonunda ..............

02.11.2006 da ilk tanışma günümüzde sevgilimin tuğba'ma diye not yazıp altına imza attığı bir kitap var.birbirimizi tanımak adına yaptığımız sohbetlerden bazıları kitaplar üstüneydi elbette.ben eskiden daha sık kitap okuyabilen ve asla yarıda kitap bırakmayan biri olarak yaklaşık 4 aydır süründürdüğüm bir kitaptı ÇAVDAR TARLASINDA ÇOCUKLAR. www.kitapyurdu.com'dan satın al
Jerome David Salinger'in kimi yerde Çavdar Tarlasında Çocuklar kimi yerde Gönülçelen diye geçen kitabını aslında çok beğenerek okuduğumu söyleyemem.o amerikanvariliği çeviri yapan kişinin çok net biçimde seçtiği kelimelerde anlatması dışında gerçektende başarılı bulunan ve Salinger'in tek eseri!!!(araştırdım başka kitaplarıda var) olduğu söylenen kitabı büyük bi gayretle okudum.gayretle diyorum çünkü çok vasat buldum...
kendini sürekli olarak yineleyen cümlelerle dolu bir büyümeye çalışma halini anlatıyordu.sözü geçen kitapta Holden adlı 16 yaş bunalımındaki çocuğun ki zaten hikayede ona ait,nerdeyse ardarda tekrarlanan hani nekadar çok kullanmış diye saysam ciddi bi rakamın çıkıcağı cümle ve kelimeler şöyle:
vay canına.....vay canına.... vay canına......
lanet kitap...
lanet okul...
lanet para...
lanet bavul...
lanet bizim sally...
lanet bizim jane...........................

çok daha başarılı kitaplar okumuş biri olarak kitaptan çok hazetmediğimi söylemeliyim.hatta öyle bi döneme geldimki hani sevgilim hediye etmemiş olsa belkide ilk defa bir kitabı yarıda öylecene bırakıcaktım...
bilemiyorum.bu benim fikrim...tüm dünyanın başarılı bulmuş olması o kitabı benim nazarımda süper yapmaz sonuçta.insanın beklentisi olur kitap okurken hele hele sevdiğiniz biri verdiyse yada tavsiye ettiyse mutlaka oku diye.
ama ben pek sevemedim doğrusu...belkide bu kitabı daha genç yaşlarda okusaydım mesela yaş bunalımlarıma denk gelen bi vakitte daha çok keyif alabilirdim....belkide sakatlık bendedir ha...vay canına kendimi sakat gibi hissediorum..vay canına lanet bi kızım ben lanet........:)(Salinger'den)
çok kitaptan bahsettik kitap satın alasım geldi:)

Hiç yorum yok: