7 Ocak 2009 Çarşamba

günler günlerin ardından
seni unutmak mecburiyetindeyim
seni sevmeler cumhuriyetinde
gözyaşlarıııım kafiye olsun diye diil

...
bu şarkıyı dinlerken hadi dedim bişiler karalıyım sanal defterime güne dair.az evvel çarşamba pazarına gittim.pazarlar garip yerler.meyveyi sebzeyi ölecene capcanlı yemyeşil görünce ihtiyacın olmasa bile alma ihtiyacı duyuyosun.dayanamadım roka ve göbek kıvırcık aldım bi de brokoli gördüm çok taze görünüşlüydüler,neyapıcağımı bilemeden onuda aldım.
yolda gelirken düşündüm.sağlıklı yaşıcam diye çırpınan bi manken kızımız bu sebzenin çorbasını öve öve bitiremiodu.annemi ve teyzelerimi pilates manyağı yapan bu hatun kız ebru şallıdan başkası diil elbette.bi de balkabağı çorbası var mutlaka tavsiye ettiği ki bi rivayet vardı o sıralar bu hatın kız hamileyken sırf bu çorbayla beslenmişde ondan zeytin yutmuş gibiymiş karnı,hiç kilo almamışmış.bizler gibi homidi gırtlak diil tabi.hamileyiz die abartmaya lüzum yok ama toplumsal baskı şekerim. sen yemesen anan yedirir, o olmasa kayınvaliden, sonra kocan ve bilimum herşeyi çok bilen görmüş geçirmiş teyzeler fln fln.derken bi bakarsın 25 kg almışsın.pufff.vermem gereken kg lar var.onları vermeden hamile kalıcam die ödüm kopuo :-[

neyse konudan sapmıyım.bu brokoli kah evdeki karnıbaharlara eklenerek beşamelli bi yemek olur kah kremalı brokoli çorbası.bilmiorum neyapacağukkhh...
şu sıralar başladığından beri ailecek(kocam ve ben)takdir ettiğimiz bir dizimiz var ki adı CANIM AİLEM dir.gerçekten keyifle ve gülerek izlioruz.melihanın:SAMİM SENİ ÖLDÜRÜRÜÜÜM demesine herkes gibi bizde hastayız.yığınlarca evde bisürü meliha ve bi okadarda samimle yaşayıp gidioruz. tüm melihalar(bizler)samimlerini(kocalarını) öldürmekle tehdit edip duruolar arkasındanda hallerine gülüolar.bunca dizi arasında tutunabilmek gerçekten bi başarı bence.ama haksızlık yaptılar çcuklar dün akşam samime.yazık! insanın adı çıkmayagörsün bikere.bunuda geçelim...

kocamın yılbaşı armağanı olarak internetten sipariş ettiği Boyut Yayıncılıktan çıkan MURDOCH yemek kitapları serisi var.aslında bizim böle bi kitaptan haberimiz yoktu elbette ama bi dergiye abone olunca aynı yayın grubuna ait bu kitapları satmak için baya bi koşturdular.10 kitaptan oluşan bu serinin fiyatı biraz yüksek geldiği için önce vazgeçmiştim sonra eşim tekrar alalım die teklif edince aldık.ama boyuttan diil çünkü internet üzerinden satış yapmıolarmış illa telefonla satmak istiolar bizde telefonda bilgilerimizi vermek istemioruz.bu yüzden DNR dan satın aldık hemde 30 lira daha ucuza.:)sanırım boyut çalışanları buna çok içerledi yaklaşık 3 kişi aradı sonrasında, nerden aldığımı sordular fln.neyse sonuçta o kitaplar artık benim.ben müşteriyim ve daimi haklıyım :)ehehe

güzel şeylerde var elbette ama bazı tarifler uçuk malzemelerle dolu.mesela ev yemekleri kısmında ahtapotlu bilmemne bilmemnesi var.yani ahtapot kaç kişinin evinde pişerki.anlaşılan yurtdışındakilerin evinden eksik olmuo.bi de bol bol domuz eti ve adını sanını duymadığımız bisürü şarap çeşidi var yemeklerin içine konulan.bunların yanında şahane şeylerde yok diil elbette ama şimdi düşünüorumda bu kitaplara gerçekten ihtiyacım varmı die?çok da yokmuş.benim babalar gibi sonsuz bilgi dağarcığım,internetim varken hiçbişeye gerek yokmuş meğer.

geçen haftasonu yakın bi kız arkadaşım ve annesi ev oturmasına geldiler.menüm arasından
CAFE FERNANDO nun yaptığı MANDALİNALI CHEESECAKE de vardı.ahh iyikide vardı.bikaç aşamalı ,belki biraz uzun sürüo diğer cheesecake tariflerine nazaran ama cidden nefis ve dokusu bambaşka krem gibi kaygan ve yumuşacık hafif, ferah bi tatlı oldu.bunda hiçbir aşamayı atlamamında etkisi var elbette ama bu tarif bi harika cidden.aynı cheseecakenin portakallı ve limonlu versiyonlarınıda denicem eminim en az mandalinalı kadar iyi olucaktır.dünyanın tüm cheesecakelerini seviorum...yaşasınnn...

bi de şu Hadisenin eurovision şarkısını pek beğendiğimi dile getirmek isterim.başarıyı alkışlayamayan bisürü ıvır kıvır sanatçı kardeşlerimiz yine tutturdular neden inglizce neden türkçe diil fln die ama nedense türkçe yapılan şarkıların başarısızlıklarını unutup duruolar her seferinde.bu böle şekerim.hem gayet güzel sölemiş hem de ingilizceside gayet düzgün duruo dinlerken.oyumuz Hadiseye...:)DUM TEKH TEKH... :-]


Hiç yorum yok: