23 Nisan 2007 Pazartesi

bir öğle vakti

geçenlerde sevgili iş arkadaşım zeyneple ettiğimiz çok hoş bi sohbet üzerine bana anlattığı bikaç şey vardı.aklımda tutuyodum aslında bloğuma eklerim diye.şu yaşadığım zamana ait olayları gelecekte unutmaktan yada anımsayamam endişesinden kaynaklanan bi yatırım planı gibi bişi aslında.bu yüzden kendi kendime söz verdim.herşeyi detaylarıyla yazıcam buraya diye.
güzel bi sohbet sonunda akılda kalanlar:

eskiden osmanlı zamanında evlerin kapıları çok büyükmüş.eninede boyunada.bu yüzden kapıların üstünde üstüste belli boy aralıklarıyla 3 adet tokmak bulunurmuş ve 3üde farklı ses çıkartırmış
en alttaki tokmak çocuklar içinmiş.çalındığında içerdekiler kapıda bi çocuk olduğunu anlarmış
ortadaki tokmak hanımlar içinmiş.çalındığında evin hanımı açarmış kapıyı.
en üsttekide erkeklere aitmiş.bu tokmak çalındığında eivn hanımı geri durur eşinin kapıya çıkmasını beklermiş..

ne kadarda ince düşünülmüş diğmi...
*************************************
peygamber efendimizin eşlerinden hz ayşe peygamberimizin hz haticeye olan aşkını kıskanırmış.günlerden bigün hz ayşe peygamberimize sormuş.
-beni nekadar seviyosun ? diye
peygamberimizde cevap vermiş:
-seni bir ipe atılan düğüm kadar seviorum
-nasıl bi düğüm peki bu demiş hz ayşe
-asla açılamıcak çözülemicek düğümlerden demiş peygamberimizde.

aşka bakarmısın.tarifi ne hoş ne ince ne zarif ve nekadar anlamlı....

bende biçok insan gibi aşkı yaşamadıklarını düşünürdüm geçmiş zamanlarda.ya da yeterince önemsemediklerini.halbuki peygamber efendimiz karısı hz hatice öldüğünde mezarında günlerce ağlamış.ve onu nekadar sevdiğine işaret eden birsürü yazı var aslında.ama ben bunları sevgili dostumdan öğrendim.şimdi kendisi hummalı bi şekilde çalışıo.az sonrada yemeğe çıkıcaz.karnım oldukça acıktı...karnımın ağrısıda nerdeyse yok denicek kadar hafifledi....
ezan oknuyo....
mübarek vakitte dilemek istediğim bişey var.bir dua hatta
içimden geçirdim az evvel.umarım kabul olur...ii öğlenler

Hiç yorum yok: