15 Mayıs 2007 Salı

DONDURMA SORUNSALI ;-(












yani birşey hem bukadar lezzetli hemde bukadar tehlike arzedebilirmi?? benim için evet.her daim şişmemesine dikkat etmem gereken bademciklere sahibim.sıcaktan soğuğa yada tam tersi geçişlerde mutlaka bi boğaz ağrısı yaşıyorum.kendi yöntenlerimle, antibiyotiğe başvurmadan adaçayı, boğaz spreyi gibi yardımcılarla geçiriyorum ama eminim hiçbişey yapmasam anında şişicek.nedir bunun sorunu bilmiorum.ayrıca genetik olarakta zaten bir bademciğim diğerinden daha büyük.dolayısıyla yutma sorunumda var.öle kocaman dana gibi yiyecekleri tek hamlede yutamam.inat yapıp yutmaya çalıştım farzedelim bu seferde boğuluveririm ki geçmişte örenekleri vardır.mesele bigün teyzemlerdeyiz ben henüz okullu, saçları 2 yandan at kuyruğu yapılan, küçük bi ilkokul kızıyım.o gün okul çıkışı teyzemlere gelmişiz.kuzenimle evde top oynuyoruz, annemlerde ciğer kızartıyolar akşam yemeğine.o yılların meşhur dizilerinden hani seyretmesen olmaz yalan rüzgarı başlayınca onlar tv odasına biz ise oynamaya devam ettik.benim bu erkek kuzenim cabbardır.ikide birde mutfağa gidip ciğer kaçırmaya başladı.daha önce hiç ciğer kaçırma girişiminde bulunmamış olan ben de özenip ciğeri kaçırdım, ağzıma attım, tam gizliden yuttum dedimki ıhhhh hayır yutamadım.koskoca ciğer boğaz deliğimi tıkadı kaldı.nefes alamamaya başladım haliylen ve morardım.benim hırıltılarıma annemler koştu.hatırladığım sahne şudur ki o şok haliyle hemde ölümün ne demek olduğundan bi haber yaştayken dolayısıyla noluuo yaa modundayım.annemle teyzem beni anlayamadığım biçinde tuvalete sokup ters çevirdiler ve sallamaya başladılar.hayır sallanma kısmını anlayabiliorum o sarsıntıyla ciğer dışarı fırlar diye düşünüolarki çıktıda (hala bu yazıyı yazabildiğime göre ciğersiz yaşamıma devam etmiş oluorum :))anlamadığım şey nie ille tuvalete soktular beni.hani boğazımdan düşen ciğer etrafı pisletmesin derdindelermiydiler acaba.bunu bi türlü anlayamadım ama o daracık alaturka tuvalette ters biçimde sallandığımı çok net hatırlıyorum.o günden sonrada uzunca bi zaman hiçbişey kaçıramadım mutfaktan.korktum çünkü..heheyyyt şimdi ölemi ya..ne istersem yiyebilirim lakin soğuk olmamak kaydıyla.haftasonu yapılan bi dondurma hevesi boğazımın azizliğiyle sonuçlandı.şimdi gelsin yeşil çay gitsin adaçay.ooof offff.

ha bi de bu boğazla alakalı daha daha küçükken yürümeyi henüz daha yeni öğrenmişken gene boğazıma bişey takılmış gene aynı hikaye morarmaya başlamışım nefessizlikten zahar:)ne yapıcağını bilemeyen ve acemi olan annem beni kaptığı gibi apartmanın en yaşlı, bilge kişisine üst kattaki teyzeye götürmüş.teyze demiş tuğba boğuluo.teyze suratıma bakmış ben gülüorum.sanırım son gaz yukarıya çıkışımız hoşuma gitmiş.o hızla yukarı çıkarken beni belimden kavrayan annem bilmeden boğazımdaki şeyin dışarı çıkmasına sebebiyet vermiş.teyze bakmışki ben gülüorum kızım o düşmüş sen yukarı çıkana kadar demiş.komik iştee...

daha bisürü şey var bununla ilgili.zaman zaman hep yaşarım bu boğazda takılı kalma mevzuularını.hele hele kılçıklarla başım dertte.onlardan biri yanlışlıkla boğazımdan geçip yutmaya kalkarsam daha işin başında psikolojik olarak boğulucağımı düşünürüm.

4 -5 ay kadar önce malum boğaz ağrısı sebebiyle ailece gittiğimiz doktora annem:

-doktor bey kızımın boğazı çok küçük napabiliriz ?

diyince çok ama çok utandım.annesiz biyere gidemeyen ve derdini söyleyemen koca bi bebek gibi doktor bey bu kızın boğazı pek küçük....doktor amcası kızımızın boğazı pek minik hep bişi kalıo boğazında.oyoyoyo pekde tatlıymış aç bakiim ağzını fln formatında bi haldiki sormayın gitsin.çok utandım çünkü doktorum bana anatomi dersi vermeye kalktı annem sayesinde.tüm boğazımı bademciklerimi ağız boşluğumdan ağız mukozasına kadar herşeyi önce tıbbi bi kameraya kaydetti sonrada aldı eline cetveli anneme, bana, babama işte şurası şudur bu işe yarar bak bu acıo dediğin yer gördünmü bak hiçbişey yok.bence tamamen psikolojik ağrıo gibi gibi tamamen 10 yaş sınırı modunda erkenden alınmasına karar verilmiş bioloji dersinde gibiydik.

bişi diyemiosun tabii adam kaptırmış kendini anlatıo.gerçi ondan sonra hakkaten ilaçsız fln geçti boğazım.komik!!!! insan psikolojiside oldukça mühimmiş bunu anladım...


Hiç yorum yok: