28 Mayıs 2007 Pazartesi

çocukluk (anneee hufff oldu)


gökyüzüne baktim.

bir sürü yildiz.

bir tanesi kaysa diye bekledim.

hepsi yerinde durdu.

'basarili' olmayi dileyemedim.

masal eskiyor kerevette

mürüvvet takili bahar

ay saklandi

gece saklambaç oynuyor

gece süsleniyor

yanlizligina

yorgun zampara yürek

oyun bitti

bir çocuk unuttu

körebe.
minik yeğenim hayatının ilk darbelerini alıo dizlerinden.düşüp düşüp kalkıo inadına.kah ağlıo kah önemsemio çok acırsa acıtan yeri elleriyle dövüp hırsını alıo sonrada annesine doğru koşarak ---huffff anne ufff dio.
her iki dizide kabuk bağlamaya yüz tutucak kadar yara almış.hayatın acılarla dolu olduğunu öğrenmeye başlayalı çok oldu.önce dişlerinden çekmeye başladı.uzun süreli kaşıntılar ağrılar huzursuzluklar salyalar...derken emeklemeye başladı ve sonrasında yürümeye.yürürken habire düşmekten biçok yeri darbe aldı.yürümeyi öğrendiğini zannettiği anda birdenbire koşmaya başlayıncada yaralarına yeni yaralar katıldı.ve şimdi artık sokağa çıkarak alıo yaralarını.beton zemine düşerek, kolunu bacağını parklardaki demirlere çarparak.ve yaşı daha 1 buçuk.
dün akşam yemek yerken ellerini ayaklarını nereye koyucağını bilemez bi halde nereyi karıştırsam bakışlarıyla bakarken gördüm dizlerini.bant yapıştıralım dedi bizimkiler.ahhh dedim dizleri kabuk bağlamaya başladı bile.çook yaramaz bi çocuk olucak hemde çoook.
ne derler:soydur çeker....babası neydiki oğlu ne olucak. her seferinde --bu çocuk çok yaramaz anne yaa diye dert yanan abime annemin söylediği cümle bu.
-sen yaramaz görmemişsin.sen ondan bin kata daha fazla yaramazdın.ee okadarcık olur, soydur çeker ...der
abiminde zor bi ergenliği oldu.babamla sürekli fikir çatışmasına giren abim sık sık eve gelmez arkadaşlarıyla takılırdı üst mahallede. sigara içtiği için çok üzülürdüm.yaz günleri babamın işyerinde çalışan abime dükkanı emanet ettiğinde daha babam köşeyi döner dönmez kapısına kilidi vurup top oynamaya gidermiş.bi hata yapıp babamla karşı karşı geldiklerinde daha babam bişi demeden ağlamaya başlarmış ki karşı komşumuz ömer abi kapıya gelirmiş yapma fadıl abi olsun gençtir dövme dermiş.halbuki abim numaradan bağırıo.uzunca bi zaman abimin bu oyunları yüzünden adının başına artist geldi.artist ersen oldu yıllarca.....iyi rol kestiğininden herhalde:)
şimdi 32 yaşında koca bir adam.evlendi çocuğuda oldu.o günler hiç yokmuş gibi son derece aklı başında.şu delikanlılık dedikleri zor bişi hakkaten. bizzat şahit oldum çünkü ben....

Hiç yorum yok: