8 Haziran 2007 Cuma

mmmm buz gibi bir karpuzzzz


karpuzu çok seven, onsuz yapamayan, her yemeğin yanına yakıştıran biri diilim ama bunu yapan bi ailem var.

yaz günleri denizden eve akşam yemeğine çağıran anneme içicek bişiler varmı? diye sorduğumda karpuz var der.annem karpuzu gerektiğinde yoğurt ,ayran ,kola vb.. içiceklerin yerine rahatlıkla koyabilir.lakin onun için önemli olan yutulma kolaylığını yaratmasıdır.yoksa sanırım o da bilio karpuzla kolanın yada yoğurdun aynı şey olmadığını.bi kere arada asit farkı var yaww..:)

karpuz konusuna nerden girdim?

sabah gazetesinde sunay akının köşesini okudum az önce.kendisini pek severim.karpuzdan bahsedio yazısında.sabah işe gelirken canım bişi istio ama ne fln die düşünürken karpuz istediğime karar verdim.şöle soğuk bir dilim karpuz.yanındada peynirim ve simitim.sonra gazetemi okumaya başladım sunay akının karpuz yazısını gördüm gülümsedim ama asıl buraya bunu yazma amacım sonuna eklediği çok şirin bi şiirdir.ayrıca karpuzla ilgili bi iki hikayeside hoşuma gitti ki buraya yazmalıyım.
savaşmak zorunda kalan meksikalıların dinlenmek için bi köşeye oturup karpuz yemeye başladıkları bir sırada kendi bayraklarının ne renk olucağı suali gelir akıllarına.düşünürler taşınırlar ve içlerinden biri yediğimiz şu karpuzun renkleri gibi olsun der ve yeşil kırmızı beyazlı bi bayrakları olur.ayrıca sunay akın küçük bi anısını da anlatır.

bigün köprüye doğru yolda ağır ağır giderken bi polisin bi araca ceza yazdığını görür ve merak eder.ceza kesilen araç bi şekilde arıza yapmıştır ve araç sahibi reflektörleri olmadığı için bagajında daha önceden satın aldığı karpuzu ortadan ikiye keserek reflektör işlevine sokar ve polise yalvarırcasına:

-yapma be abi o da kırmızı bu da kırmızı der:) yani türkün aklıyla karpuz sadece karpuzluğunu yaşayamayacaktır bu ülkede.

ama şimdi bir dilim buz gibi bi karpuz ne giderdi beh.şu aşağıdaki şiirde içi yanıpta canı karpuz isteyenlere gitsin.

Babam iki tek atınca

Hadi seni karpuzlara götüreyim derdi

Karpuzlar Gebze'de oturan kızlardı.

Annem kızarır,kızar...

Bey çox,cuk daha küçük,der

Mutfağa gider ağlardı.

Babamkarpuzdan anlardı
........(Cevat Çapan)........

Hiç yorum yok: