24 Eylül 2007 Pazartesi

kabakçı başı kabakların piştimi?pişti piştii yağları balları akıyoooooo

haftasonunun üstünden 2 gün geçmiş ama ben yazmaya anca fırsat bulabildim.sevgilimi özlediğimden bahsetmişim en son.yatcaz kalkcaz kavuşcaz demişim.uyuduk uyandık kavuştuk her ikimizde sevdiklerimize.o bana, ben ona...
aslında çokda ne yapıcağımızı bilmeden gittik beyoğluna.ama içimden bi ses karşıya geçmemizi söyledi.sevgilim uyumludur zaten hemen dolmuşa atlayıp geçtik kadıköye.
anadoluda avrupada olmayan bişi var adlandıramadığım bişi ama.bi rahatlık gelio üstüme bi mutluluk.huzurlu hissediorum kendimi ve açıkcası hiç ayrılmak istemiorum ordan.kadıköyün ara sokaklarında dolandık daha çok.bahariye ve modaya uzanmadan fazla genelde hep iç taraflardaydık.ikimizde niyetli olmadığımız için yemek yememiz gerekiodu yani en azından ben çok açtım.
ve işte orayı gördük.zaten gelmeden öncede planlamıştık yemeğimizi burda yeriz diye.burası:
Ç-İ-Y-A

Cemal Süreyya nın dediği gibi kahvaltının mutlulukla bi ilgisi olmadı ewt ama güzel yenen her yemeğinde mutlulukla bi ilgisi var bence zaten.
önden bi süzme mercimek arkadan ben kilis kebabı, sevgilimde ali nazik yedi.ikiside çok lezzetliydi ama beni asıl kalbimden vuran tatlı kısmıydı desem.kireçte kabak tatlısı desem.o çıtır çıtır tadı damağımda kaldı desem hatta okadar mutlulukta gülümsediki yüzüm sevgilim eve giderken bi kutu daha yaptırıp yanımda eve yolladı desem...
diyorki kendisi:
okadar mutlu oldunki onu yerken hiç öyle görmemiştim yüzünü.bişey yediği için bukadar mutlu olan bi yüz daha görmemiştir sanırım:)ama benim hissettiklerime gelince yansıttığımdam çok farklı diilim.
daha önce geldiğimizde buraya künefe yemiştik tatlı olarak ve sonradan hayıflanmıştık niye şu meşhur kabak tatlısından ve olmamış ceviz tatlısından yemedik diye.bu sefer bi porsiyon kabak, bi porsionda ceviz tatlısı söyledik.öncelikle söylemeliyimki ceviz tatlısı hem görsel olarak hem damaksal olarak beni çoook hayal kırıklığına uğrattı.bikere görüntüsü feci.fırında kalmış ceviz gibi bildiğimiz siyah rengindeydi.tadıda bişeye benzio diyemiyecek ve insana mutluluk veremicek kadar nötrdü.yani olmamış incir tatlısının hiçbir tadı yok.insanların bu tatlıyı neden veya neye istinaden övdüklerini ne ben ne de sevgilim anlayabilmiş diiliz.kömür parçası gibi bi görüntüye sahip zaten hatta sinir bozucu bence.buna rağmen bi parça yedik kalanlarıda ben neye benzediğini anlayabilmek için ameliyat yaptım iç organlarına:)ama kabaktan sonra suratımda ve damağımda kalan o tat aman allahım enfesssss muhteşemmmm.sonra giderken bi kutu aldı aşkım bana.üzeri bol tahin ve cevizli.3gün boyunca her yediğimdede aynı mutluluk yayılmaya devam etti bedenimde.hamile kaldığımda canımın ne çekiceğinede şimdiden karar verdim ehehehe:))
kahve için uygun biyerler ararken yağmurdan dolayı gloriayaya sığındık ama sigara içilen bölümde yer kalmadığından dolayı sigarasız bölüme oturduk.ikimizde lavaboya gittik ayrı ayrı .döndüğümüze tam oturdukki benim aklıma kadıköydeki kahve dünyası geldi.aslında kahve dünyası için kahve bahane.o şahane çukulata kaşıklarından yada çukulatalı kahve çekirdeklerinden yemek esas amaç:) apar topar çıktık gloriadan kahve dünyasını aramaya ama aklımda yanlış kalmış sanırım ki bulamadım.benim hatırladığım epsilon yayınevinin içindeydi ama yanlış hatırlamışım çünkü alkımın içindeymiş.bulamayınca epsilonun içindeki başka bi mekana gittik.burasıda güzeldi sakin ve sessizdi.sonrasında deniz otobüsüyle geçtik bakırköye.ama damağımda kabağın tadı aklımda sevgilim mutlu mesut bi gün geçirdim diyebilirim.çiyaya gelince insan tadını bilmeyince anlayamıyor.sokağın 4 köşesini kaplamış çiya bilmeyenler için 4 ayrı mekanı ver çiyanın hemde aynı sokakta.biri lahmacun biri kebap diğeri sanırım fastfood sonuncusuda ev yemekleri ve zeytinyağlıların olduğu yer.ama hepsi ayrı ayrı lezzette muhteşem yerler.biz eve giderken paket yaptırmak için diğer yerdekine gittik almaya.gittiğimiz yer ev yemekleri olan mekandı.aman allahım o salatalar, o kuru patlıcan dolmaları, sarmalar, salatalar, etli yemekler hepsi güneydoğuya ait apayrı lezzetler ve hınca hınç dolu maalesef.yani anladıkki çiya 4 tane yer açmakta haklı hatta 2 tane daha açsa inanın o da dolar taşar.diyeceğim bumudur? budur efem:)afiyet oldu işte bize.....

Hiç yorum yok: