10 Ekim 2007 Çarşamba

kabarmayan börek,fenalik geçirten kereviz salatası,tansiyon düşüren borani...


hadi dedim anneme madem ıspanaklı börek yapıcaksın gel beraber açalım şunu.neyseki ikna ettim onu elde börek hamuru açmaya.kendisi pek meraklı diildir böle külfet işlere.ama yardım ediceğime söz verince başladık yapmaya.
açma böreğin en önemli unsuru yağdır.katı+sıvıyağ karışımı.katıyağını önceden ısıtmış olduğum için börek yapımı esnasında katılaştığını farkettim bende ocağa tekrar koyarak iyice kızdırdım.sonra başladık börek yapmaya.fakat yapım esnasında önemli dğeişiklikler oluştu.bikere alt katının hamuru çürüdü.üst katı bi nebze daha iyiydi.fırına atıp pişmesini beklerken bir de baktıkki bizim börek nasıl bıraktıysak aynen öle.ne bi kabarma, ne başka bi çıtır hal ...hiçbişey yok.sadece üstünün rengi değişmiş hepsi okadar.

sonradan neden böyle olduğunu düşündüğümüzde annem buldu sebebini.yağı çok kızgın olduğu için hamuru çürüttüm ve bi parça yapım esnasında pişmesine sebebiyet vermişim.dolayısıyla yer ile yeksan olmuş bi börek yedik.
e madem börekten arta kalan ıspanaklarımız var onlarıda şöle öncelikle bi kavuralım sonra çaresine bakarız diye düşündüm.ıspanaklarım kavrulduktan sonra ya üzerine poşe yumurta yapıp yemek vardı aklımda yada boraniye çevirip meze formatında takılmak.boranide karar kıldım fakat sarımsağını okadar fazla koymuşumki yedikten hemen sonra aşırı uyuma ve halsizlikle başa çıkmak zorunda kaldık ailece.lakin biz düşük tansiyonlu insanlarız.
gelelim kereviz salatasına.tamamen tesadüfi oldu karşılaşmamız.normalde ben kereviz yiyebilen biri asla diilim.hatta kerevizin yapraklarından daha çok nefret ediorum kokusundan ötürü.turşuya fazla koyulduğunda bile yiyemiorum.bi iki denemem olmuştur zeytinyağlı şekilde yemek adına fakat sonu istifra ile bitmiştir.diyeceğim o ki kerevizi biçok insanın çok sevmesine rağmen benim midem kaldırmıo,tepki verio.zaten o bir bi de bakla iki.neyse...
dolabın sebzeliğini açtığımda gördüm onu.inanılır gibi diil ama içimden kereviz salatası yapmak geldi.açlık başımda duman yanii bakarmısın kereviz bile yiyesim gelio:)
önce kerevizi limon refakatinde(limonlamazsak anında kararıomuş annem söledi)rendenin ince ayarında rendeledim.sonra düşündümde yiyememe ihtimalini ortadan kaldırmak için içine kokusunu bastrması için bi adet havuç rendeledim.mayonez ve yoğurt ve yine sarımsak koyarak bi salata yaptım.
hayatımızın en sarımsaklı günüydü.kerevizi yedikten sonra içimizde bi hareketlenmemi oldu noldu bi garip olduk yine ailece.çiğ yediğimiz içinde olabilir tabii ama annemede babamada banada dokundu bu kereviz çiğ haliyle.
anlıcağınız baya dokunaklı bi menüm vardı haftasonu.yedikçe bayıltan cinsinden.hayır neye hizmet bukadar sarımsak kullanıorum.okadarki ertesi gün bile sanki ellerim sarımsak kokuodu.şifa alıcaz derken fazla şifadan fenalık geçiricektik nerdeyse.:)
haa bi de bloglardan adres defterime eklediğim bi tarif vardı.
altı çikolatalı gofretten oluşuo.cheesecake den dönme kek gibi bişi.görünüşü pek hoş.fırından çıktığındada kabarık haliyle oldukça gösterişliydi.ben aileme göre biraz daha fazla beğendim ama enfes ve sürekli yapılıcak bişi diildi.sonuçta ben dışarda sıkça yemek yiyen yeni damak tadlarına açık biriyim ama ailem öle diil.dolayısıyla bu italyanımsı tarz pastayı bek damakları kabul etmedi.
bi de geçen haftalarda yaptığım kara kek vardı sahi.bol kakaolu, çukulatal,ı neskafeli bi kekti.fakat onuda yaklaşık birbuçuk hafta boyunca ben yedim.her akşam 2 dilim yiyince anca bu kadar zamanda bitio:)
bu aralar görüldüğü üzere başarısızlıkla sonuçlanan ve ailem tarafından pek de beğenilmeyen tarifler denemekteyim.ama bu beni yıldıramaz elbette:)
akşamada annem ikinci defa evde künefe yapımını denicek.özel peynir almış bunun için.geçen senelerdede bi deneyimi olmuştu ama bu sefer fırın yerine ocakta pişiricekmiş.bakalım nasıl olucak.
bi de canm haftasonu abimlere giderken aldığımız o krokantlı pastadan istio.yanındada koyu bi kahve.offff nefffissss

1 yorum:

Tijen dedi ki...

Sevgili Piqi,
Amiiin! Umutsuz kalmayalım evet. Gözlerde hep o ışık olsun.